Brev:
Tørstig om natten - 9 mdr.
17. april 2018
Alder:
9 mdr.
Tørstig om natten - 9 mdr.
Kære Helen,
Hjælp.... Min datter på 9 måneder har egentlig altid sovet godt om natten. Hun smed ret hurtigt flasken (mme) - det gjorde hun omkring nytår. I samråd med den tilknyttede sundhedsplejerske, gik hun over på vores mad. Det har fungeret rigtig godt :)
Men for 1 1/2 måned siden begyndte hun at melde sig om natten. Jeg tænkte først, at hun var sulten og havde heldigvis en brik mme i skuffen. Jeg hæfte det i sutteflasken og hun fik den - det var IKKE sult, hun var næsten ved at brække sig. Så afvisningen af mælk gjaldt i dén grad stadig. Hun blev i stedet tilbudt vand i sutteflasken og hold da op en tørst!
Men det har fortsat lige siden, og nu melder hun sig stortset hver time for vand! Jeg kan ikke give hende sutten, før hun har drukket en ordentlig mundfuld vand. Vi er oppe på 2 sutteflasker om natten med vand (det er 1/2 liter).
Hun drikker tilsvarende om dagen, og jeg har prøvet sammen med dagplejemor at fylde mere vand på i løbet af dagen, men det hjælper ikke..
Jeg havde egentlig troet, at det måske var gummerne, der var ømme pga. tandfrembrud og vandet derfor lindrede smerten. Men det har bare varet i meget lang tid nu..
En kollega spurgte om det måske kunne være søgen efter tryghed (min datter sover på eget værelse). Så jeg tog hende ind til mig og samsov - men hun kravlede rundt i hele sengen og kunne slet ikke finde ro..
En anden foreslog om jeg måske puttede for sent (jeg putter kl. 19), men hvis jeg putter før, er min datter lysvågen og putningen kan derfor tage op mod 1 1/2 time.
Hun kan ikke ligge i sin egen seng og falde i søvn. Hun har siden fødslen været meget motorisk urolig, hvorfor hun i lang tid blev svøbt for at hun ikke vækkede sig selv. Så jeg går med hende i mine arme til hun falder i søvn.
Jeg startede på arbejde, da min datter var 1/2 år. Og jeg er ærlig talt ved at være udkørt over at være oppe hver time om natten, og så møde på job kl. 8..
En fortalte, at det helt sikkert var en dårlig vane og at jeg skulle lade være med at gå ind til hende.. Men en dårlig vane starter jo ikke i løbet af én nat? Og jeg nægter at lade min datter ligge og græde!!
Har du erfaringer med noget lignende? Hjælp...
Mange hilsner
Erikas mor